Reunió d’entitats per tractar el tema “espai associatiu”

Dimarts, 12 de juliol del 2016

• RIPOLLET SARDANISTA
  • RHYTHM`N MOYO
  • SB DANCE

Excusen la seva assistència:

• ASSOCIACIÓ D’ATURATS/DES RIPOLLET-CERDANYOLA
  • RIPOLLET COUNTRY
  • SOCIETAT CORAL EL VALLÈS

La reunió era convocada pels dos representants de les entitats culturals al Consell d’administració del Patronat de Cultura de Ripollet amb la finalitat de plantejar la posibilitat de presentar-se a la convocatòria de subvencions extraordinàries en règim de lliure concurrència adreçades al foment d’iniciatives i propostes culturals que l’Ajuntament ha convocat el termini per presentar-se de la qual acaba el proper divendres dia 15 de juliol.

A partir del projecte de comunicació Espai Associatiu (iniciativa dels dos representants al Patronat de Cultura, i assumida en un primer moment per l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell), es va plantejar l’oportunitat de demanar ajut econòmic com a projecte de comunicació del teixit associatiu cultural de Ripollet. Nogensmenys com que Espai Associatiu, no té naturalesa jurídica (per la qual cosa no pot demanar ajuts) es plantejà que l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell assumiria la petició i la tramitació en nom de les entitats culturals.

Acords presos:

• L’objectiu de la proposta és potenciar l’Espai Associatiu i que aquest sigui un espai de relació, de coordinació, de reflexió i debat de i entre les entitats culturals de Ripollet.
  • Les despeses, inicialmente asumidos per l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell i que s’inclouran en la petició són: creación del web, registre del domini, mantenimiento mensual (de gener a desembre de 2016)
  • Tot i ser coneixedors que a les bases de convocatòria explicita que per regla general l’import de la subvenció que es concedeixi ha de ser com a màxim del 50% de les despeses totals del projecte, es considera que, atesa la naturalesa del projecte (creació i consolidació d’un espai interentitats que va més enllà d’una activitat puntual extraordinària i que és assumida per una part significativa del col·lectiu associatiu cultural de la població), s’apliqui l’excepcionalitat (contemplada en les mateixes bases), d’assumir el 100% de les despeses.
  • Totes les entitats presents a la reunió accepten la proposta.
  • S’informa que la Societat Coral del Vallès, malgrat no poder estar present a la reunió, dóna total suport a la iniciativa.
  • Les entitats que no han pogut assistir a la reunió i que estiguin interessados en participar-hi, tenen de temps fins dijous dia 14 de juliol per afegir-s’hi. Caldrà que enviïn un correu a info@espaiassociatiu.cat comunicant el seu acord.
  • La petición es fa per l’any 2016, plantejan-se que de cara el futur i per tal de facilitar la gestión del proyecte, la posibilitat que les despeses de funcionamiento de l’Espai Associatiu, siguin asumides pel Patronat Municipal de Cultura, deixant molt clar que la gestión del continguts recau en les entitats.
  • Per quest any 2016 i fins a mitjans del 2017, la gestió de webmaster l’assumirà l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell, en el benentés que si en aquest període hi ha oferiments per assumir-ho per part d’altres entitats pugui ser possible de fer-ho.

ADDENDA:

Hi hagueren intervencions d’entitats en el sentit de valorar positivament l’oportunitat que representa la convocatòria d’aquest tipus de subvencions en el sentit que es poden generar projectes compartits i novedosos els quals potenciïn les relacions de caràcter transversal entre les entitats.

A banda del projecte “Espai Associatiu” es va comentar per part d’algunes entitats presents que havien rebut per part de l’administració del Centre Cultural unes notificacions de cara a plantear un canvi pel que fa a l’horari de tancament del Centre (de les 23:00h a les 22:00h). Els representants de les entitats culturals al Consell del Patronat informaren que si bé el tema es va tractar en el darrer Consell, es va acordar de no fer cap tipus  de canvi d’horari fins que no es parlés amb les entiats afectades i es trobés una solució factible per a tothom.

La reunió va acabar a les 20:45h