200 anys de Festa Major a Gràcia

El 19 de desembre passat, les entitats culturals de Ripollet ens vàrem reunir per començar a tractar el tema de la Comissió de la Festa Major.

Vàrem tenir de convidats a dues persones que ens explicaren dues experiències. La primera la de Vilafranca del Penedès i la segona la de la Vila de Gràcia de Barcelona.

Docs bé. Ara fa pocs dies s’ha dut a terme la roda de premsa dels actes de preparació de la celebració del bicentenari de la Festa Major de Gràcia.

Reproduïm un breu article publicat a la revista TORNAVEU sobre aquesta proposta amb el convenciment que el seu coneixement ens pot ser d’utilitat.

Una manera de fer gracienca amb 200 anys de vida

El 15 d’agost del 2017 el barri de Gràcia celebrarà el bicentenari de la celebració de la seva Festa Major, és per això que cal començar a pensar com haurà de ser aquesta festa. Cal tant de temps d’antelació, si tot just aquest 2016 se celebrarà la Festa Major número 199? Sí, i per diversos motius, ja que des de la Fundació festa Major de Gràcia es pretén que durant tot l’any hi hagi activitats que recordin el bicentenari, i a més, per a aquestes activitats es busca la participació de tot el barri, per tal de potenciar l’aspecte transversal de la festa, és a dir, per potenciar “una manera de fer gracienca”. llegir més…