“Projecte solidari”: una bona eina perquè l’alumnat de Ripollet pugui conèixer la realitat associativa local.

Projecte solidari IES Can MasAmb el nom de Projecte solidari l’IES de Can Mas ha concretat amb tot un seguit d’associacions de Ripollet (vegeu al final de l’article), una proposta de treball i de col·laboració entre l’alumnat de 3er d’ESO i les esmentades associacions amb l’objectiu de possibilitar el coneixement a l’alumnat de la realitat associativa local, poder compartir una activitat així com tirar endavant un projecte prèviament consensuat i preparat..

Es tracta d’una iniciativa del Departament d’Ensenyament i que en els propers cinc anys serà obligatori per a tots els alumnes, de tal manera que els alumnes que no facin el seu projecte solidari durant l’ESO no podran promocionar acadèmicament.

Hi haurà una segona fase del projecte que s’està acabant de configurar però que anirà al voltant d’una mostra d’entitats que està previst de fer el diumenge 22 de maig.

L’objectiu és que els alumnes puguin viure de primera mà l’experiència que suposa de participar activament en la vida associativa i poder conèixer els processos de presa de decisió, organització, gestió… com a vertadera escola popular i participativa que ajuda a cohesionar la comunitat i a generar sinergies positives al si de la població.

Les entitats locals que inicialment participen en aquest projecte són: Patins solidaris, la Careta, Creu Roja, Cosir i xerrar, l’Associació d’Espectadors del Teatre del Mercat Vell, Associació Cultural per la dansa Urban Show, Associació Fibromialgía i Síndrome de Fatiga Crónica, els esplais la Gresca i l’Estel, l’Associació d’Aturats, Associació Ripollet Country Line Dance, la Coral del Vallès i l’Escola de Música.

A la fotografia un moment de l’entrevista a Miquel Arrué, professor de música de l’IES Can Mas i tutor del “Projecte solidari”.