Informe sessió de presentació de l’esborrany de pressupost de Cultura del 2016

El passat dimarts dia 2 de febrer va tenir lloc al Centre Cultural (Sala 2 d’entitats) la presentació a les entitats culturals de l’esborrany de pressupost de cultura de l’any 2016, presentació a càrrec del regidor de Cultura Oriol Mor. Aquesta reunió fou demanada pels representants de les entitats culturals al Patronat Municipal de Cultura amb la finalitat que les entitats culturals de Ripollet el poguessin conèixer de primera mà així com donar les seves opinions i suggeriments abans de la seva aprovació. S’ha de dir, però, que van assistir molt poques entitats.

La intervenció del regidor s’inicià amb l’exposició de tot un seguit de consideracions de com enfoquen el pressupost, presentant la nova estructura de l’Ajuntament així com els processos participatius que tenen intenció d’iniciar a mig i a llarg termini per tal d’assolir els esmentats objectius. Podeu consultar el document expositiu clicant aquí.

Així mateix s’exposaren les línies d’actuació que es vol impulsar des de l’Ajuntament:

– AUGMENTAR LA CONCEPCIÓ PARTICIPATIVA.

– CONSOLIDACIÓ DEL TEIXIT ASSOCIATIU VIU.

– CORRESPONSABILITAT, COGESTIÓ D’EQUIPAMENTS I POLÍTIQUES.

– DEMOCRATITZACIÓ.

A destacar la proposta de realització de tres taules de debat amb les entitats per:

• Treballar conjuntament el pressupost tot replantejant-se l’actual situació.
  • Treballar les festes populars i el seu calendari festiu, amb l’excepció de la Festa Major que ja té una dinàmica pròpia.
  • Treballar el model jurídic del Patronat Municipal de Cultura.

A continuació es presentà l’esborrany de pressupost que no es diferencia quantitativament dels d’anys anteriors però que s’ha d’interpretar en la línia de treball anteriorment presentada.

L’esborrany de pressupost contempla un augment global d’uns 50.000,00€ així com una nova distribució (en funció de la nova estructura municipal) d’alguns conceptes com el de comunicació que passa a l’àrea de Presidència. Així mateix es contempla una partida pressupostària (de 5.000,00€) en concepte de convocatòria oberta orientada a donar suport a propostes de caràcter estratègic.

Pel que fa al capítol de col·laboració amb entitats culturals es plantejà la necessitat de cara als propers pressupostos de diferenciar el que són despeses de funcionament de les entitats, de les despeses per activitats, ja que no es veu com a molt lògic el fet que cada any les entitats rebin la mateixa quantia econòmica.

La previsió és que la proposta de pressupost d’enguany sigui aprovada en el proper Consell de Direcció del Patronat Municipal de Cultura (11/02/16) per la qual cosa s’acordà que aquelles entitats que vulguin realitzar algun tipus d’aportació i/o consideració ho facin arribar als representants de les entitats (info@espaiassociatiu.cat) i/o incorporant comentaris al web.

En els propers dies i en funció de les aportacions rebudes us detallarem la proposta que presentarem a l’esmentat Consell de Direcció.

Juan López, Joan-Ramon Gordo (representants de les entitats culturals al Consell d’Administració del Patronat Municipal de Cultura de Ripollet).

info@espaiassociatiu.cat
www.espaiassociatiu.cat