2a reunió d’entitats per tractar el tema de la Comissió de la Festa Major

Dimarts 12 de gener de 2016

Entitats assistents:

• ASSOCIACIÓ CULTURAL PER LA DANSA URBAN SHOW (Juan López i Mònica Hornillo)
  • BRUIXES DE RIPOLLET (Maria Toll i Maria Ruiz)
  • SOCIETAT CORAL EL VALLÈS (Lluís Miró)
  • CENTRO ARAGONÉS DE RIPOLLET (Víctor Diéguez i Marcos Gayán)
  • ASSOCIACIÓ D’ESPECTADORS DEL TEATRE DEL MERCAR VELL DE RIPOLLET (Laura Dulcet i Joan-Ramon Gordo)
  • ASSOCIACIÓ DE RIPOLLET COUNRTY LINE DANCE (Montserrat Lozano)
  • TRABUCAIRES DE RIPOLLET (Joan JosepSáez)
  • DIABLES DE RIPOLLET (Ricard Domínguez)

Excusen la seva assistència:

• Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet (AFOCER)
  • Asoc.Cultural Ballet Flamenco de Carmela.

Principals acords i consideracions:

Ens trobem en un moment de debat i de repensar el model de gestió de la Festa Major. Tanmateix també hi ha una urgència en concretar quelcom per la gestió de la Festa Major d’enguany. En aquest sentit es demana que hi hagi la possibilitat, un cop escollida la nova Comissió de Festa Major, d’incidir-hi i de participar des de les entitats culturals.

S’acorda d’utilitzar el web www.espaiassociatiu.cat per fer les propostes, comentaris i consideracions que cada entitat pugui i vulgui fer. En concret a l’apartat de comentaris d’aquesta notícia.

Tanmateix es fan una sèrie de consderacions entre les que cal destacar:

• Som conscients que el col·lectiu de firaires té una incidència molt important alhora de decidir quelcom. En aquest sentit cal ser molt conscients que hi ha força interessos contraposats així com l’existència de força sensibilitats diferents.
  • Necessitat de tendir a desplaçar alguns aspectes de la Festa Major cap al nucli de la població, trencant la tendència dels darrers anys a allunyar-se’n. Tanmateix es comenta que hi ha activitats que per la seva especificitat no es poden desenvolupar dins del nucli de la població…
  • Cal que les entitats s’impliquin més, amb projectes propis, per exemple: vermuts… amb un procés progressiu i sostenible, en el sentit que les reforcin i sigui una oportunitat per mostrar la realitat de cada entitat.
  • Cal reforçar la relació i fomentar la sinergia entre la Comissió de la Festa Major i el Consell d’Administració del Patronat Municipal de Cultura.
  • Valorar la idoneïtat dels candidats individals.
  • Es constata que les entitats, a banda de la seva representació al Patronat i a la Comissió de la Festa Major, tenen l’espai associatiu com un element més per proposar, conèixer i intercanviar propostes i experiències.
  • Es recorda que dijous dia 14/01/16 hi ha la segona reunió del Consell d’Administració del Patronat per debatre la proposta de funcionament de la nova Comissió de Festes i que està previst que a la reunió del Consell d’Administració de gener (21/01/16) d’aprovar la proposta de creació i de funcionament de la Comissió de Festa Major, la qual cosa vol dir que les entiats han de fer arribar al més aviat possible les seves consderacions, propostes i suggeriments.