Reunió d’entitats per tractar el tema de la Comissió de Festa Major.

Dia: Dimecres 16/12/15.

Hora: 20:00h.

Lloc: Centre Cultural.

Assistents: CRAC, Trabucaires, Associació d’Espectadors, Epidèmic, Societat Coral del Vallès, Associació Cosir i Xerrar, Agrupació Foto-Cine Cerdanyola-Ripollet (AFOCER), Paqui Dorado (tècnica de cultura), Oriol Mor (regidor de Cultura).

Convidats: Andreu Caralt, Pep Fornés.

Disculpen la seva assistència: Line Dance Palau Ausit, Associació Ràdio Ripollet, Centro Aragonès de Ripollet.

L’objectiu era el d’iniciar un procés de debat i d’intercanvi d’opinions sobre el que cal fer de cara a la Comissió de Festa Major.

Al darrer Consell d’administració del Patronat de Cultura, l’Ajuntament va presentar una proposta amb la voluntat que es debati. En concret es reunirà el dimarts dia 22 de desembre i el dijous 14 de gener per tal que es pugui aprovar en el Consell d’administració del gener (21/01/16). Totes les entitats convocades a la reunió se’ls havia fet arribar prèviament el document en qüestió.

Ens vàrem posar en contacte amb alguns membres de la Comissió de Festes de Ripollet dels darrers 4 anys per tal que es presentés l’experiència i la valoració (s’adjunta un document de valoració fet per la Comissió de Festa Major i l’equip tècnic de l’Ajuntament). En concret en Ricard Domínguez (trabucaires) va compartir i exposar l’experiència.

Per tal de poder conèixer altres maneres de fer i de treballar la Festa Major, es va convidar a Andreu Caralt (administrador de la Festa Major de Vilafranca del 2009) i Pep Fornés (director del Museu Etnogràfic de Catalunya i del Museu de les Cultures del Món). Ambdues persones van exposar les principals característiques de cadascuna  de les festes així com els aspectes tant organitzatius com temàtics, intervencions que van ser molt ben valorades pels assistents. El següent material el podreu trobar al web.

Festa Major de Vilafranca:

–       PROTOCOL de la Festa Major de Vilaranca del Penedès.

–       Reglament del Consell de la Festa Major de Vilafranca del Penedès

Vila de Gràcia:

–       Estatuts Fundació F. Major de Gràcia

–       Codi ètic. Fundació FM de Gràcia (aprovat recentment).

–       Pla d’activitats i pressupost 2004 F.M. de Gràcia

Acords presos:

–       Valorar molt positivament les exposicions d’ambdues festes major is agrair molt especialment la participació de les persones convidades.

–       Ser conscients que el tema de la Comissió de Festa Major cal plantejar-ho de manera “tranquil·la” i a mig termini, en el sentit que cal iniciar el procés de debat però que cal ser molt conscients que molt possiblement aquest proper any serà un any “en que quedaran molts aspectes per lligar”.

–       Malgrat això es planteja la necessitat que les entitats culturals tinguin una incidència i participació en el debat que es suscitarà al Consell d’administració del Patronat. En aquest sentit s’acorda de fer una nova reunió d’entitats la setmana de l’11 al 17 de gener per tal d’iniciar el debat i poder fer arribar les nostres aportacions al Consell d’administració del gener. Properament proposarem una data de reunió.

La reunió es clou a les 22:00h